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Autor/inOde, Erik
TitelDe-Finition.
Poststrukturalistische Einwände gegen die Limitierung des Anderen.
Paralleltitel: De-finition : Poststructuralist objections to the limitation of the other.
QuelleIn: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 95 (2019) 2, S. 231-245Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0507-7230
SchlagwörterErziehungswissenschaft; Poststrukturalismus; Begriffsbildung; Subjekt (Phil); Gesellschaftspolitik; Philosophie; Definition; Derrida, Jacques; Foucault, Michel
AbstractThe metaphysic tradition always tried to structure the world by definitions and scientific terms. Since poststructuralist authors like Derrida, Foucault and Deleuze have claimed the, death of the subject' educational research cannot ignore the critical objections to its own methods. Definitions and identifications may be a violation of the other's right to stay different and undefined. This article tries to discuss the scientific limitations of the other in a pedagogical, ethical and political perspective. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/1
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