Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNatividad, Gloria; Spector, J. Michael; Evangelopoulos, Nicholas
TitelAn analysis of two decades of educational technology publications.
Who, what and where.
QuelleSingapore: Springer (2018), xiii, 202 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in educational technology
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-13-0136-0; 978-981-13-0137-7
DOI10.1007/978-981-13-0137-7
SchlagwörterBildungsforschung; Empirische Untersuchung; Quantitative Forschung; Auswertung; Medieneinsatz; Zeitschrift; Lernen; Unterrichtsforschung; Computerunterstützter Unterricht; Unterrichtstechnologie; Datenanalyse; Datenerfassung; Fachwissenschaft; Forschungsdaten; Veröffentlichung
AbstractThis book presents a challenging and multi-faceted research project that required state-of-the-art methodological approaches. The project involved analyzing data collected from 10,000 research articles published in ten leading journals in the area of educational technology over 20 years, from January 1994 to December 2014; advanced analytic approaches such as latent semantic analysis; and expert insights and interpretations of the subject matter. It captures the trends in a number of research streams within the discipline of educational technology and identifies the point in time when a massive change took place. This is a significant achievement given that, in epistemology and philosophy of science, there have always been discussions of paradigm shifts, but researchers have always identified them qualitatively. This is the first work to identify a paradigm shift using rigorous quantitative methods. The analysis procedure involved big data and sophisticated analysis, which supported the identification of clusters at several breakpoints from which the richest set was selected in order to provide the most detailed analysis. This comprehensive analysis also shows what has been published and by whom in those ten top-tier journals. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: