Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenThaler, Engelbert (Hrsg.)
TitelSinger-Songwriters.
Music and poetry in language teaching.
QuelleTübingen: Narr Francke Attempto (2018), 209 S.Verfügbarkeit 
ReiheStudies in English language teaching. 4
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagshomepage
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-8233-8238-6
SchlagwörterInterkulturelles Lernen; Unterrichtsbeispiel; Unterrichtsmedien; Lyrik; Spracherwerb; Textverständnis; Hörverständnis; Englisch; Englischunterricht; Lied; Musik; Popmusik; Protest; Inhalt; Künstler; Dylan, Bob; Deutschland; USA
AbstractAs all edited volumes in the SELT (Studies in English Language Teaching) series, it follows a triple aim: (1) Linking TEFL [Teaching English as a second or foreign language] with related academic disciplines; (2) Balancing TEFL research and classroom practice; (3) Combining theory, methodology and exemplary lessons. This triple aim is reflected in the three-part structure of this volume. In Part A (Theory), the topic of songwriters is investigated from the perspectives of three academic disciplines, i.e. from the viewpoints of TEFL, literary studies and cultural studies. Part B (Methodology) assembles six contributions on selected songs and techniques. Six concrete lesson plans can be found in Part C (Classroom). These lessons were designed by lecturer (editor) and students at university, then conducted and assessed by teachers at German schools, and finally revised by the editor. Each of these six chapters is divided into introduction (brief background information on the artists and songs), procedure (source, synopsis, competences, topics, level, time, phases of the lesson), materials (texts, work-sheets, board sketches), solutions (expected answers), and bibliography. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: