Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchleicher, Andreas
TitelHelping our youngest to learn and grow.
Policies for early learning. Key topics of the 2019 International Summit on the Teaching Profession.
QuelleParis: OECD Publishing (2019), 79 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInternational Summit on the Teaching Profession
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-31386-6
DOI10.1787/9789264313873-en
SchlagwörterBildungsmonitoring; Soziale Ungleichheit; Kognition; Wohlbefinden; Frühe Kindheit; Jugend; Familie; Digitale Medien; Medien; Bildungspolitik; Jugendschutz; Kind; Kindergarten; Kindertagesbetreuung; Kindertagesstätte; Vorschule; Frühpädagogik; Grundschule; Peer Group; Curriculum; Soziale Software; Stress; Gesundheit; Schlaf; Vergütung; Qualifikation; Auslese; Bericht; Kooperation; Qualität; Zugang; Internet; Erzieher; OECD-Staaten
AbstractThis report discusses policies and practices that shape quality and equity in early childhood education and care. It examines how the work environment, including the educational background of staff, and the policies that shape teaching approaches affect the quality of the education provided to our youngest learners. The book concludes with an overview of current thinking about how young children use, and are affected by, information and communication technologies (ICT). Linking the way children interact with ICT inside of school to the way they already use it outside of school could be the key to unlocking technology's potential for learning. Children learn at a faster rate during the first five years of their life than at any other time, developing cognitive, and social and emotional skills that are fundamental to their future achievements and well-being throughout childhood and as adults. Despite compelling evidence that high quality early childhood education and care programmes can make a crucial difference to children's progress through school and success in adult life, large differences in access to and the quality of these programmes persist within and across countries. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: