Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDiamantidaki, Fotini (Hrsg.)
TitelTeaching literature in modern foreign languages.
QuelleLondon; New York; Oxford; New Delhi; Sydney: Bloomsbury Academic (2019), x, 166 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-350-06300-2; 1-350-06301-0; 978-1-350-06300-6; 978-1-350-06301-3
SchlagwörterFähigkeit; Handlung; Selbstreflexion; Verstehen; Grundschule; Weiterführende Schule; Interkulturelle Kompetenz; Unterrichtsmedien; Fachdidaktik; Deutsch als Fremdsprache; Drama; Erzählung; Literatur; Literaturunterricht; Poesie; Textverständnis; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Neusprachlicher Unterricht; Französischunterricht; Chinesischunterricht; Japanischunterricht; Deutschland; Großbritannien; Nordrhein-Westfalen; Spanien; USA
AbstractFrom plays to poetry, Le Petit Nicolas to the Association for Language Learning (ALL) Literature wiki, this book shows trainee teachers of MFL [Modern Foreign Languages], teachers in schools, teacher educators, how literature can be an essential tool for developing students' cultural awareness as well as language skills. [...] It covers a wide range of approaches including looking at how to support students to develop the skills they need to read and discuss texts, and how to use stories as a pedagogic tool, rather than just a way to develop reading skills. Examples of teaching French, German, Japanese, Mandarin and Spanish are used throughout, but the book draws together resources and strategies for use in teaching all modern foreign languages. Supporting students to develop into creative, reflective teachers, this book offers support for readers to develop their own tasks for their pupils and questions throughout to keep them engaged and encouraging them to critically engage with the content. Seemingly daunting articles are made much more approachable for readers with windows on research which provide a summary of relevant research papers, with full reference details for follow up. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: