Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNiemi, Anna-Maija; Jahnukainen, Markku
TitelEducating self-governing learners and employees: studying, learning and pedagogical practices in the context of vocational education and its reform.
Gefälligkeitsübersetzung: Ausbildung selbstgesteuert Lernender und Arbeitnehmer: Studium, Lernen und pädagogische Praktiken im Kontext beruflicher Bildung und ihrer Reform.
QuelleIn: Journal of youth studies, 23 (2020) 9, S. 1143-1160
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-6261; 1469-9680
DOI10.1080/13676261.2019.1656329
SchlagwörterBildungsqualität; Bildungspolitik; Bildungsreform; Benachteiligtenförderung; Schüler; Lernen; Didaktik; Lernmethode; Reformpolitik; Ausbildung; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitsplatz; Ausbildungsbegleitende Hilfe; Berufsschule; Kaufmännischer Beruf; Verwaltungsberuf; Sonderpädagoge; Benachteiligter Jugendlicher; Finnland
Abstract"The present article considers pedagogical practices and learning, students' assumed self-governing, and the need for educational support in relation to students' wish to receive proper teaching and guidance and to become well educated. The analysis is based on an ethnographic study in one vocational school in the Helsinki Metropolitan area. The research interest is in how the narratives of the students and the episodes documented in the field recount the ethos of the current vocational education reform. We ask: (1) How are pedagogical practices organised and how do the students recount their studies, teaching and support for learning?; (2) How do the narratives on both education and working life practices relate to the discourse on self-governing? The research data consists of the fieldnotes on 27 school days and transcribed interviews and group interviews with the students, teachers and other educators. This study shows that in the school's practices, the education policy objectives of ideal student as self-governing and autonomous are in conflict with the lack of teachers' time and attention for the students. The analysis makes evident the significance of educational support and the school's social aspect. It also suggests that emphasising self-governing does not meet the everyday life of young people and educators, and it actually produces resistance in the school and workplace contexts." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of youth studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: