Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGonzález-Cutre, David; Sicilia, Alvaro
TitelThe importance of novelty satisfaction for multiple positive outcomes in physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Bedeutung der Befriedigung des Bedürfnisses nach Neuem für vielfältige positive Ergebnisse im Sportunterricht.
QuelleIn: European physical education review, 25 (2019) 3, S. 859-875Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X18783980
SchlagwörterNeugier; Selbstständigkeit; Wohlbefinden; Zufriedenheit; Schüler; Lernmotivation; Sportunterricht; Wohlbefinden; Zufriedenheit; Sportpädagogik; Selbstständigkeit; Bedürfnisbefriedigung; Interesse; Neugier; Sekundarbereich; Schüler; Interesse; Lernmotivation; Lerninhalt; Aufgabenlösen; Unterrichtsgestaltung; Sportpädagogik; Sportunterricht; Aufgabenstellung; Bedürfnisbefriedigung
AbstractNovelty has recently been suggested as a potential basic psychological need within self-determination theory. Taking into account the lack of research on this new construct, the purpose of this study was to show the role of novelty satisfaction in physical education, analyzing its relations with some outcomes that are relevant for academic achievement. Secondary school students completed measures of basic psychological need satisfaction (autonomy, competence, and relatedness), novelty satisfaction, the three types of intrinsic motivation (to know, to accomplish, and to experience stimulation), and different outcomes (vitality, dispositional flow, and satisfaction) for physical education. Confirmatory factor analysis showed a high correlation between autonomy and novelty satisfaction. The problem of discriminant validity was solved by removing an item from the original version of the Novelty Need Satisfaction Scale due to its overlap with the autonomy construct. This modification contributed to improving the psychometric properties of this scale. Structural equation modeling showed that satisfaction of the need for competence was the strongest predictor of intrinsic motivation to accomplish and to experience stimulation, whereas novelty satisfaction was the strongest predictor of intrinsic motivation to know. Positive direct and indirect effects from novelty satisfaction were found on vitality, dispositional flow, and satisfaction with physical education classes. These results suggest the importance of teachers developing strategies to provide novelty support, with the aim of achieving multiple positive outcomes in physical education. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: