Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcKay, Cathy; Haegele, Justin; Block, Martin
TitelLessons learned from Paralympic School Day.
Reflections from the students.
Gefälligkeitsübersetzung: Gewonnene Erkenntnisse aus dem paralympischen Schultag. Überlegungen der Schüler.
QuelleIn: European physical education review, 25 (2019) 3, S. 745-760Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X18768038
SchlagwörterQualitative Analyse; Einstellung (Psy); Einstellungsänderung; Vorurteil; Soziale Interaktion; Soziale Norm; Schüler; Inklusion; Paralympics; Sport; Sportart; Sportpädagogik; Sportunterricht; Stationsbetrieb; Behinderung; Kooperation; Behinderter; Sportler
AbstractThe purpose of this study was to seek to understand and describe the experiences of sixth grade students, ages 11 and 12, taking part in the published Paralympic School Day (PSD) programme in relation to shaping attitudes and perceptions of disability and disability sport. This qualitative study utilized a phenomenological approach. Fifty-two students were purposively sampled, after taking part in a PSD event. Data from reflective writing responses were collected and analysed inductively using a three-step approach. The analysis revealed three interrelated themes: (a) 'just like the rest of us': participants' new relatedness to those with disabilities; (b) 'what it means to be normal': challenging the idealized notion of normal; and (c) 'PSD changed my view of disabled people': a shift in paradigm. As the participants interacted with and learned from athletes with disabilities in a purposeful manner, they came to understand that disability was not synonymous with other-ness. This study provided new depth to our understanding of how participants experience PSD programmes, including profundities related to paradigm shifts, aha moments, and the meaning of normal. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: