Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Senlin; Gu, Xiangli; Liu, Yang
TitelTo move more but sit less.
The roles of students' attitudes and knowledge.
Gefälligkeitsübersetzung: Mehr Bewegung, weniger Sitzen. Die Rolle von Schülereinstellungen und Schülerwissen.
QuelleIn: European physical education review, 25 (2019) 3, S. 731-744Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X18767309
SchlagwörterWissen; Einstellung (Psy); Lernziel; Schüler; Wissen; Sportunterricht; USA; Lernerfolg; Sitzen; Sportpädagogik; Aktivität; Bewegungsmangel; Bewegungsverhalten; Interesse; Kognitives Lernen; Wissensvermittlung; Sekundarstufe I; Schüler; Aktivität; Lernerfolg; Affektives Lernen; Interesse; Kognitives Lernen; Lernziel; Wissensvermittlung; Bewegungsmangel; Sitzen; Bewegung (Motorische); Bewegungsverhalten; Sportpädagogik; Sportunterricht; Bewegungsfreude; USA
AbstractAn important goal of physical education (PE) is to educate children to become physically literate and active of their own accord. This study capitalized on examining the roles of students' attitudes toward PE and physical activity and fitness (PAF) knowledge in physical activity and sedentary behavior participation. Students from a public middle school in a Midwestern state in the United States of America responded to two surveys. One survey consisted of demographic and PAF knowledge questions for middle school students, and the other survey included the Attitude Toward Physical Education Questionnaire and the Youth Activity Profile. Structural equation models showed that perceived enjoyment and perceived usefulness, as affective and cognitive dimensions of attitude toward PE respectively, demonstrated small effects on physical activity and sedentary behavior, while perceived enjoyment further showed a moderate effect on PAF knowledge, after controlling for gender and grade. These findings indicate the need to deliberately foster students' positive attitudes toward PE in middle school years. It is argued that future pedagogy research on youth physical activity should also include sedentary behavior as a focal variable. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: