Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLohmann, Julia; McDonough, Meghan; Breithecker, Jennifer; Rogler, Christina; Brandl-Bredenbeck, Hans Peter; Gieß-Stüber, Petra
TitelAssociations among instructor behaviors, psychological need satisfaction, motivation, and participation in group exercise classes.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Beziehungen zwischen dem Verhalten des Kursleitenden, der psychologischen Bedürfnisbefriedigung, der Motivation und der Teilnahme an Sportkursen mit Gruppenunterricht.
QuelleIn: International journal of sport psychology, 50 (2019) 3, S. 197-219Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-0767; 1147-0767
SchlagwörterSoziale Interaktion; Feedback; Motivation; Unterrichtsgestaltung; Sportaktivität; Sportpsychologie; Trainerverhalten; Hochschulsport; Kurs; Bedürfnisbefriedigung; Übungsleiter
AbstractWe investigated the associations among perceived instructor behaviors, psy- chological need satisfaction, motivation, and participation frequency in group exer- cise classes. 926 participants (M age = 23.85, SD age = 5.82, N females = 773) from 80 group exercise classes took part in the cross-sectional survey. We used multilevel structural equation modeling to estimate direct and indirect effects. Perceived instructor behavior (individualized and specific feedback, clear and precise instruc- tion, care and individual consideration, praise and encouragement) was associated with need satisfaction and self-determined motivation and to a lesser but significant extent, participation. Small positive indirect effects were found between percep- tions of instructor behaviors and participation frequency, mediated by the three needs and intrinsic motivation (b = .01-.02). Purposefully applying those specific instructor behaviors in group exercise classes may be an effective route for promot- ing psychological need satisfaction, intrinsic motivation, and participation in exer- cisers. Instructors should be aware that participants' autonomy, competence, and relatedness satisfaction play different roles for behavioral regulations and therefore exercise participation. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of sport psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: