Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenCramer, Colin; Schreiber, Felix
TitelSubject didactics and educational sciences.
Relationships and their implications for teacher education from the viewpoint of educational sciences.
QuelleIn: RISTAL : Research in subject-matter teaching and learning, (2018) 1, S. 150-164
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterVerhältnis; Schule; Lehrerbildung; Fachdidaktik; Hochschulwesen; Deutschland
AbstractThe quality of teacher education is closely linked to the relationship between its core elements-scientific disciplines, educational sciences, subject didactics and practical training. This article uses examples to describe the different relationships between subject didactics (elements of subject-matter teaching and learning) and educational sciences in Germany. Theories of professionalism in the teaching profession are proposed as a possible way to promote dialogue between the two elements while still taking their autonomy into account. The enhanced scientific dialogue between both elements could inspire teacher education that benefits from a stronger interrelation. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "RISTAL : Research in subject-matter teaching and learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)