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Autor/inBöhm, Winfried
TitelDeutsche Pädagogik zwischen Kriegsverherrlichung und Friedenssehnsucht.
Paralleltitel: German philosophy of education between preparation for war and desire for peace.
QuelleIn: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 95 (2019) 1, S. 7-23Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 20-22
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0507-7230; 2589-0581
SchlagwörterErziehung; Erziehungsphilosophie; Pädagogik; Schwarze Pädagogik; Pädagogisches Denken; Krieg; Romantik; Nationalsozialismus; Staat; Volk; Weimarer Republik; Bevölkerung; Deutsches Reich; Deutschland (bis 1945)
AbstractFrom both a historical and critical perspective, the article reconstructs the problematic transition of German Philosophy of Education from an enlightened to a romantic thinking as well as from the state's political concept of orientation to that of the people in the nineteenth and early twentieth centuries. This reveals a strange fluctuation of pedagogy in theory and practice between a latent preparation for war on the one hand and a vague longing for peace on the other hand. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/4
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