Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMusset, Pauline; Field, Simon; Mann, Anthony; Bergseng, Benedicte
TitelVocational education and training in Estonia.
QuelleParis: OECD Publishing (2019), 79 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD reviews of vocational education and training
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-31308-8; 978-92-64-31309-5
DOI10.1787/g2g9fac9-en
SchlagwörterBildungssystem; Bildungspolitik; Praktisches Lernen; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Sozioökonomische Lage; Finanzierung; Ausbildung; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Qualifikation; Berufsberatung; Berufsfeld; Betriebliche Berufsausbildung; Weiterbildung; Abbruch; Bericht; Reform; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Estland
AbstractOne of a series of studies on vocational education and training, this review assesses the vocational education and training (VET) in Estonia and provides policy recommendations. Estonia does very well in terms of student achievement on PISA, and the results from the Survey of Adult Skills (PIAAC) are also excellent. Unemployment levels are low. But despite recent reforms, VET remains relatively low status compared to general education, dropout rates are too high for comfort, and apprenticeships, despite recent efforts, fail to attract many young people. Suggested approaches to improve VET in Estonia include the expansion of work-based learning within all VET programmes and measures to increase the number of apprentices. Tackling dropout should be done by a set of complementary measures, including support in basic skills for those students lagging behind. Building pathways between VET and general education options can help improve the status of VET. More and better career guidance, especially before the key grade 9 transition point, is also needed. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: