Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelEngaging employers and developing skills at the local level in Australia.
QuelleParis: OECD Publishing (2019), 124 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD reviews on local job creation
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-30487-1; 978-92-64-30488-8
DOI10.1787/9789264304888-en
SchlagwörterFallstudie; Bildungspolitik; Planung; Förderung; Programm; Region; Datenerfassung; Kommunalpolitik; Bedarfsforschung; Unternehmen; Wirtschaftssystem; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitskräftebedarf; Arbeitsmarkt; Arbeitsmarktpolitik; Beschäftigungspolitik; Qualifikation; Unternehmer; Betriebliche Berufsausbildung; Weiterbildung; Bericht; Kooperation; Arbeitgeber; Benachteiligter Jugendlicher; Australien; Tasmanien
AbstractLocal vocational education and training programmes serve as a valuable educational pathway to improve the transition from school to work. Within the VET system, quality apprenticeship programmes can provide employers with a skilled workforce that is more agile in a rapidly evolving global economy while also supporting new employment opportunities for disadvantaged groups. This report focuses on how to better engage employers in apprenticeship and other work-based skills development programmes aligned with growing sectors of the local economy. A key part of this report was the implementation of an employer-based survey, which gathered information from over 300 Australian employers about their skills needs and barriers to apprenticeship participation. The report also provides information on four case studies, including Sydney Metro and STEMship in New South Wales, Collective Education in Tasmania, and the Dream, Believe, Achieve programme in Queensland. The case studies demonstrate how local organisations are building stronger business-education partnerships. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: