Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelStrong foundations for quality and equity in Mexican schools.
QuelleParis: OECD (2019), 213 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheImplementing education policies
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-31253-1; 978-92-64-31254-8
DOI10.1787/9789264312548-en
SchlagwörterBildung; Chancengleichheit; Selbstwirksamkeit; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulpolitik; Schule; Schulsystem; Schulleiter; Schülerzahl; Grundschule; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerfortbildung; Schüler; Schülerleistung; Feedback; Curriculum; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Steuerung; Sozioökonomische Lage; Ausgaben; Bericht; Leistungsmessung; Qualität; PISA (Programme for International Student Assessment); Mexiko
AbstractThis report presents an assessment of Mexico's recent education reforms. Education systems worldwide require continued policy efforts in essential areas to improve student learning, such as: the need to prioritise equity; providing learning environments that are fit for the 21st century; ensuring that schools are run and staffed by high-quality professionals who are well supported; and designing evaluation and assessment frameworks that support schools and assist policy makers in promoting effective student learning and quality of education for all. Mexico's education system has evolved in this direction, but many of the recent reforms need time to mature and flexibility to be adjusted to ensure schools can deliver quality education. In Mexico, like in many other countries, there is a considerable distance between national policy making and the learning that happens in schools. Closing this gap requires substantial resources, capacity and support from state authorities, who have an important role to play as operators of the system, as well as from education stakeholders across the country. In complex education systems, implementation is not only about executing the policy but also building and fine-tuning it collaboratively. This OECD report aims to support Mexico in this endeavour. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: