Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHill, Andrew T.; Asarta, Carlos
TitelA survey of personal finance understanding.
Does it matter when high school students take the course?
QuelleIn: Empirische Pädagogik, 32 (2018) 3/4, S. 416-433Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0931-5020
SchlagwörterWissen; Empirische Untersuchung; Test; Schule; Sekundarbereich; High School; Schüler; Bildungsprogramm; Angebot; Finanzen; Kurs; Altersgruppe; USA
AbstractThe United States has experienced an expansion of high school personal finance course mandates over the past two decades (CEE, 2016). Those mandates raise challenges for local school entities as they seek to offer students a personal finance education with scarce resources. Even in states without course mandates, many local school entities require personal finance courses for graduation or, at the very least, offer personal finance electives for their high school students. In the implementation of these efforts, whether required or voluntary, the question arises as to when in a high school student's secondary education is optimal for the student to take a capstone personal finance course. In this survey paper, the authors use pre- and posttest data from the Keys to Financial Success program to show that while younger students begin their Keys courses with a relatively lower level of personal finance knowledge than their older high school peers, by the end of the course those two groups of students exhibit, on average, the same personal finance knowledge. This result supports the offering of a personal finance capstone course at any time in the students' high school schedule with no measurable effect on their end-of-course personal finance knowledge. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Empirische Pädagogik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: