Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inD'Agnese, Vasco
TitelReclaiming education in the age of PISA.
Challenging OECD's educational order.
QuelleLondon: Routledge (2018), 184 S.Verfügbarkeit 
ReiheTheorizing education
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780367204266
SchlagwörterErziehung; Zukunftsorientierung; Autoritäre Erziehung; Erziehungsziel; Erziehungsauftrag; Begriff; Persönlichkeitsbildung; Reproduktion; Lebensbewältigung; Bildungsstandards; Bildungspolitik; Schule; Steuerung; Internationalisierung; Ökonomisierung; Qualifikation; Kritik; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Dewey, John; PISA (Programme for International Student Assessment)
AbstractReclaiming Education in the Age of PISA provides a critical analysis of the OECD's educational agenda and its main tool, namely, PISA (Programme for International Student Assessment). Based on an analysis of the OECD's public documents, including publications, webpages, and videos, the author argues that PISA is not just an assessment tool, but rather an all-encompassing framework that intends to govern education, schooling, living and society worldwide. [...] In pursuing only one concept of education, and a very narrow one at that, he argues that OECD not only narrows down education to a mere reproductive process, but that such an approach also erases the basic rules by which living develops and evolves. In this sense PISA is but another form of authoritarian teaching, authoritarian teaching being understood as any and every educational project which sets aims and purposes of education without giving the possibility to discuss and challenge such aims and purposes. This book suggests a different educational logic, emphasizing that schooling is not just a place to produce the correct skills, but is also a matter of experimentation, hesitation and wait, one in which teachers and students attempt to dwell in pure potentiality for growth. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: