Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelHigher education in Mexico.
Labour market relevance and outcomes.
QuelleParis: OECD Publishing (2019), 222 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheHigher education
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-30940-1; 978-92-64-30943-2; 978-92-64-31155-8; 978-92-64-31156-5
DOI10.1787/9789264309432-en
SchlagwörterAnpassung; Förderung; Bildungsertrag; Beratung; Praktisches Lernen; Curriculum; Steuerung; Internationalisierung; Mobilität; Politische Situation; Sozioökonomische Lage; Unternehmen; Arbeitskräftebedarf; Arbeitsmarkt; Berufliche Integration; Qualifikation; Hochschulbildung; Universität; Hochschulpolitik; Hochschule; Lebenslanges Lernen; Bericht; Innovation; Kooperation; Qualitätssicherung; Hochschulabsolvent; Absolvent; Student; Mexiko
AbstractHalf a million higher education graduates enter the labour market every year in Mexico. While their labour market outcomes are considerably better on average than those of upper secondary education graduates, some higher education graduates face periods of inactivity and unemployment. Many graduates who find work end up being over-qualified or working in the informal sector. This report finds that the Mexican higher education system needs to be better aligned with the labour market to help students develop the skills employers seek. Students need better support to succeed in their higher education studies and develop labour market relevant skills, which will help facilitate their achievement of good outcomes in the workforce. This calls for a comprehensive whole-of-government approach and the involvement of all higher education stakeholders. The report proposes a set of policy recommendations to address these issues and help Mexican higher education graduates achieve better outcomes in the labour market. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: