Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKorber, Maïlys
TitelHow educational track determines wages in early careers. Panel evidence for Switzerland.
QuelleBerne: TREE (2019), 32 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheTREE Working Paper Series. 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.7892/boris.131251
SchlagwörterMaturität; Lohn; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Schweiz
AbstractVocational education and training (VET) is known to ease the entry into the labour market by providing specific skills more readily applied in a given occupation. In comparison, general education graduates may face more difficulties entering the labour market due to a lack of work-related skills. However, general education graduates may be better rewarded after several years of experience, while VET graduates may stagnate in jobs and pay-levels similar to those at labour market entry. This paper analyses whether VET graduates have a decreasing wage advantage on general education graduates in their twenties. Early careers of youth are analysed by drawing on data of the Swiss Transition from Education to Employment (TREE) cohort study. We follow a cohort of youth from the end of their upper secondary education (apprenticeship or baccalaureate degree) up to the age of 30. This paper uses a matching method to account for selection based on academic achievement and social origin of students before they choose vocational or general education. Our results suggest that both VET and general education graduates earn similar hourly wages at the entry into the labour market once we take this selection into account. The second main finding is that six years of work experience, female general education graduates earn significantly more than female VET graduates.
Erfasst vonInformations- und Dokumentationszentrum IDES, Bern
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: