Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMagnus, Gunnlaugur; Rytzler, Johannes
TitelApproaching higher education with Didaktik: university teaching for intellectual emancipation.
QuelleIn: European Journal of Higher Education, 9 (2019) 2, S. 190-202Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2156-8235; 2156-8243
DOI10.1080/21568235.2018.1515030
SchlagwörterDidaktik; Studium; Bologna-Prozess; Hochschullehre; Hochschulsystem; Student; Ausland; Europa
AbstractEuropean higher education has been highly influenced by the Bologna-process, entailing coordination and standardisation from policy to teaching practices. This led to increased demands on university teachers. Courses in university pedagogy are required as part of competence development and have become decisive for employment. Constructive Alignment has become a popular model, being in line with Bologna-process ideals. Emerging is an instrumental view of higher education that risks excavating university pedagogy of its pedagogical dimensions and reducing the autonomy of the university teachers with focus on standardisation and emphasis on effective output. This paper proposes a Didaktik-approach to university pedagogy. We argue that Didaktik can help revive relational and emancipatory elements of higher education. By viewing the relationship between teachers and students as a gathering around common interests, we maintain that Didaktik emphasises teachers' reflections regarding the subject, the students, and other educational dimensions. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: