Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCampbell, Anne C.; Mawer, Matt
TitelClarifying Mixed Messages.
International Scholarship Programmes in the Sustainable Development Agenda.
QuelleIn: Higher education policy, 32 (2019) 2, S. 167-184Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/s41307-017-0077-1
SchlagwörterMobilität; Akademischer Austausch; Internationalität
AbstractThe United Nations Sustainable Development Goals include an explicit commitment to "substantially expand" the study abroad scholarships available to developing countries (Target 4b). Although this Target indicates a level of consensus about the benefits of scholarship programmes, it is made ambiguous by assuming coherence among many types of scholarship programme with different aims, approaches, and undergirding theories. In this paper, we examine the potential consequences of underpinning Target 4b through three theories: human capital, human rights, and human capabilities. Through the lenses of these three theories, we find significantly different outcomes projected for the ways that scholarship programs are linked to sustainable development. Additionally, failing to comprehend the theoretical frames that undergird scholarship programs creates an opportunity for diverse (and sometimes perverse) outcomes that may not serve the world's compact for a sustainable future. We propose a way forward through a human capabilities approach. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: