Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlemu, Sintayehu Kassaye
TitelAfrican higher education and the Bologna Process.
QuelleIn: European Journal of Higher Education, 9 (2019) 1, S. 118-132Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2156-8235; 2156-8243
DOI10.1080/21568235.2018.1561313
SchlagwörterGlobalisierung; Bologna-Prozess; Hochschulsystem; Afrika; Ausland
AbstractSince recently, the Bologna Process has been extending into Africa through the European 'external dimension' and the African lure as a model of higher education reform. The Bologna Process tools and methods are travelling beyond Europe in the form of an 'à-la carte' or as a wholesale model or both. Two contradicting views are in motion about the arrival of the Bologna Process in Africa: as a significant reform model opportunity and as a return to colonialism. However, due to internal and external factors, the extension and impact of the Bologna Process in African higher education is limited. The aim of this article is thus to analyze how the Bologna Process infiltrated and its level of impact on the African higher education reforms. The paper is developed through a qualitative analysis of primary and secondary sources. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: