Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDuncan, Michael; Cunningham, Anna; Eyre, Emma
TitelA combined movement and story-telling intervention enhances motor competence and language ability in pre-schoolers to a greater extent than movement or story-telling alone.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine kombinierte Bewegungs- und Storytelling-Maßnahme verbessert die motorische Kompetenz und Sprachfähigkeit von Vorschulkindern stärker als nur Bewegung oder Storytelling.
QuelleIn: European physical education review, 25 (2019) 1, S. 221-235Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X17715772
SchlagwörterFaktorenanalyse; Motorische Leistungsfähigkeit; Bildungspolitik; Kind; Vorschulalter; Vorschulerziehung; Vorschulpädagogik; Lehrer; Schulkind; Lernen; Unterrichtsgestaltung; Sprache; Bewegung (Motorische); Bewegungsaktivität; Sportphysiologie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Physiologie
AbstractThis study examined the effect of a six week combined movement and story-telling intervention on motor competence and naming vocabulary in British pre-schoolers. Using a cluster randomised design, three pre-school classes were allocated to one of a combined movement and story-telling intervention (n = 22), or a movement only (n = 25) or story-telling only (n = 27) intervention. Motor competence and language ability were assessed pre, post and eight weeks post intervention. Results from repeated measures ANOVA indicated significantly greater improvement in both motor competence and language ability pre to post intervention for the combined movement and story-telling group compared to the movement only or story-telling only groups. However, for the period post intervention to eight weeks post intervention the magnitude of change for motor competence and language ability was significant for all groups and similar in magnitude. The results of this study demonstrate the efficacy of combining movement and story-telling, over movement or story-telling alone, to benefit both motor competence and language ability in pre-schoolers. Combining both movement and story-telling appears to offer synergistic benefits in relation to physical and communication development, which are critical for good development in the early years. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: