Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTimken, Gay L.; McNamee, Jeff; Coste, Sarah
Titel'It doesn't seem like PE and I love it'.
Adolescent girls' views of a health club physical education approach.
Gefälligkeitsübersetzung: "Es wirkt nicht wie Sportunterricht und ich liebe es". Die Ansichten jugendlicher Mädchen auf einen Fitnessstudio-Ansatz im Sportunterricht.
QuelleIn: European physical education review, 25 (2019) 1, S. 109-124Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X17706382
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Erwartungshaltung; Jugend; Bildungspolitik; Schulpolitik; Schule; Unterrichtsgestaltung; Bewegung (Motorische); Bewegungsaktivität; Sportphysiologie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Physiologie; Mädchen
AbstractSchool-based physical education (PE) is the most efficient and cost-effective means of increasing girls' physical activity. Therefore, this project used a health club (HC) approach to alter a high school PE experience for 17 grade nine girls (M age = 14.6 ± .49). As part of a larger mixed-methods study, this qualitative element gauged adolescent girls' perceptions of their HC experience using the frameworks of interpretive description and practice-referenced research. Students participated in both pre- and post-intervention semi-structured focus group interviews and completed journals throughout the 14-week intervention. Results revealed autonomy as one organizing theme, including students reporting the importance of choice, variety, and novelty. A second organizing theme was relatedness, with subthemes specific to how girls appreciated having a single-gender PE experience, and their desire for a positive relationship with the research assistants who were leading the experience at the health club. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: