Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdamuti-Trache, Maria; Anisef, Paul; Sweet, Robert
TitelDifferences in language proficiency and learning strategies among immigrant women to Canada.
Gefälligkeitsübersetzung: Unterschiedliche Sprachkenntnisse und Lernstrategien von nach Kanada eingewanderten Frauen.
QuelleIn: Journal of language, identity, and education, 17 (2018) 1, S. 16-33Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1532-7701; 1534-8458
DOI10.1080/15348458.2017.1390433
SchlagwörterFrau; Lernmethode; Spracherwerb; Fremdsprachenkenntnisse; Englisch; Französisch; Migrationshintergrund; Sozioökonomischer Faktor; Qualifikation; Altersabhängigkeit; Ausländerin; Kanada
Abstract"Immigrant women to Canada face unique challenges in gaining mastery of English or French, the country's two official languages. The study focuses on differences among women with respect to pre-migration and post-migration characteristics that position them differently with respect to language learning in the social contexts where they assert their immigrant identity. This study examines issues in language acquisition among adult immigrant women and their strategies to improve language skills within four years of arrival, using nationally representative data from the Longitudinal Survey of Immigrants to Canada (LSIC). The study shows that older women, less educated women, and some immigration class groups (i.e., spouse/dependents, family class, refugees) have lower language proficiency at arrival and less chances to improve. Since immigrant women represent a heterogeneous group in terms of pre-migration language skills and access to language learning, adequate language learning support is required to facilitate their effective integration in the Canadian society." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of language, identity, and education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: