Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWegemer, Christopher M.; Eccles, Jacquelynne S.
TitelGendered STEM career choices: Altruistic values, beliefs, and identity.
Gefälligkeitsübersetzung: Die geschlechtsspezifische Karrierewahl in MINT-Berufen: Altruistische Werte, Ansichten und Identität.
QuelleIn: Journal of vocational behavior, 110 (2019) February, Pt. A, S. 28-42Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0001-8791; 1095-9084
DOI10.1016/j.jvb.2018.10.020
SchlagwörterSoziale Identität; Sozialer Wert; Stereotyp; Persönlichkeitsmerkmal; Frau; Biologie; Medizin; Informatik; Mathematik; Ingenieurwissenschaft; Naturwissenschaften; Berufswahl; Studienfach; Geschlechterverteilung; Geschlechtsspezifik; Technik; Jugendlicher; Mann; USA
Abstract"Female representation remains uneven across STEM fields. Expectancy-Value Theory provides a framework for understanding complexities of STEM career choices; values, as well as gendered beliefs and identity, predict achievement-related behaviors and are associated with STEM gender differences. Specifically, this study aims to understand how altruism and femininity may differentiate membership in STEM fields. The Maryland Adolescent Development in Context Study tracked adolescents from 7th grade to age 26. Six cross-sectional sub-samples of participants associated with STEM outcomes were used. We found altruism partially accounted for gender discrepancies between STEM disciplines; gender, altruism, and femininity predicted towards life sciences and away from physical sciences. Altruism mediated the relationship between femininity and STEM choice and was substantially more predictive than self-concept of ability. This study highlights the importance of values and offers evidence that STEM career trajectories may be influenced by congruency between values, identity, and gendered beliefs about STEM fields." (Author's abstract, © 2018 Elsevier).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: