Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchmitz, Marcel; Scheffel, Maren; Limbeek, Evelien van; Bemelmans, Roger; Drachsler, Hendrik
Titel"Make it personal!" - gathering input from stakeholders for a learning analytics-supported learning design tool.
QuelleAus: Pammer-Schindler, Viktoria (Hrsg.); Pérez-Sanagustín, Mar (Hrsg.); Drachsler, Hendrik (Hrsg.); Elferink, Raymond (Hrsg.); Scheffel, Maren (Hrsg.): Lifelong technology-enhanced learning. 13th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2018, Leeds, UK, September 3-5, 2018, proceedings. Cham: Springer (2018) S. 297-310
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in computer science. 11082
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-98571-8; 978-3-319-98572-5
DOI10.1007/978-3-319-98572-5_23
SchlagwörterMedieneinsatz; Lernen; Lernprozess; Individualisierung; Programmierung; Datenanalyse; Gestaltung; Tool
AbstractTeachers design learning activities purposefully to improve student learning. However, the impact of this is usually only evaluated after a course has ended by making use of self-reported data and assessment results. Learning analytics offers the opportunity to collect, analyse and visualise feedback on activities using authentic data in real-time. Incorporating learning analytics into the learning design makes just-in-time interventions attainable. This paper presents the first steps of the development of a Learning Analytics for Learning Design (LA4LD) tool that is co-created with students and teachers, using a design-based research methodology. Both teachers and students express the need to personalise feedback on learning activities in order to increase the quality of the learning process and want that embedded in the tool. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: