Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurns, Tracey; Roberts, Kelly
Sonst. PersonenBarnet, Anna (Mitarb.); Oliveira, Elodie de (Mitarb.); Sonnemann, Julie (Mitarb.)
TitelTrends shaping education. 2019.
QuelleParis: OECD (2019), 105 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN2218-7049
ISBN978-92-64-30837-4; 978-92-64-30838-1
DOI10.1787/trends_edu-2019-en
SchlagwörterBildung; Wissensgesellschaft; Gesellschaft; Anpassung; Familie; Zeitschrift; Bildungssystem; Bildungsplanung; Arbeitswelt; Geschlecht; Ernährung; Gesundheit; Digitalisierung; Ungleichheit; Bevölkerungsentwicklung; Datenschutz; Demokratie; Militär; Partizipation; Politik; Einkommen; Finanzierung; Globalisierung; Arbeitsmarkt; Statistik; Alter; Innovation; Prognose; Sicherheit; Strategie; Bevölkerung; OECD-Staaten
AbstractDid you ever wonder whether education has a role to play in preparing our societies for an age of artificial intelligence? Or what the impact of climate change might be on our schools, families and communities? This book examines major economic, political, social and technological trends affecting education. While the trends are robust, the questions raised in this book are suggestive, and aim to inform strategic thinking and stimulate reflection on the challenges facing education - and on how and whether education can influence these trends. This book covers a rich array of topics related to globalisation, democracy, security, ageing and modern cultures. The content for this 2019 edition has been updated and also expanded with a wide range of new indicators. Along with the trends and their relationship to education, the book includes a new section on future's thinking inspired by foresight methodologies. This book is designed to give policy makers, researchers, educational leaders, administrators and teachers a robust, non specialist source of international comparative trends shaping education, whether in schools, universities or in programmes for older adults. It will also be of interest to students and the wider public, including parents. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: