Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelGetting skills right.
Brazil.
QuelleParis: OECD Publishing (2018), 135 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGetting skills right
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-30982-1; 978-92-64-30983-8; 978-92-64-30984-5; 978-92-64-30985-2
DOI10.1787/9789264309838-en
SchlagwörterKompetenz; Anpassung; Bildungspolitik; Bildungsangebot; Technologische Entwicklung; Bevölkerungsentwicklung; Sozioökonomische Lage; Unternehmen; Wirtschaft; Berufsbildung; Arbeitskräftebedarf; Arbeitsmarkt; Qualifikation; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Altern; Bericht; Zukunftserwartung; Arbeitnehmer; Brasilien
AbstractThe world of work is changing. Digitalisation, deepening globalisation and population ageing are having a profound impact on the type and quality of jobs that are available and the skills required to perform them. To what extent individuals, firms and economies can harness the benefits of these changes critically depends on the readiness of adult learning systems to help people develop relevant skills for this changing world of work. In Brazil, the speed of population ageing is projected to be significantly faster than what has been experienced by most developed economies. At the same time, increasing integration into the global economy will create new opportunities and propel growth. But it will also affect the content of exports and the stage at which Brazil contributes for Global Value Chains (GVCs). Profound changes in the economy are to be expected in the coming decades. As these changes have not yet fully materialised, Brazilian policy makers have a window of opportunity to prepare for the transformations ahead. This report aims at providing policy recommendations, based on best practices internationally, to prepare the Brazilian adult learning system so that it is ready to support people in acquiring the relevant skills for the future. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: