Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchwab, Susanne
TitelAttitudes towards inclusive schooling.
A study on students', teachers' and parents' attitudes.
QuelleMünster; New York: Waxmann (2018), 132 S.Verfügbarkeit 
ReiheBeiträge zur Bildungsforschung. 4
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9783830938996
SchlagwörterPädagogik; Empirische Untersuchung; Interview; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Skalierung; Einstellung (Psy); Psychometrie; Eltern; Graz; Interview; Ländlicher Raum; Lehrer; Österreich; Pädagogik; Schüler; Schule; Skalierung; Stadt; Steiermark; Psychometrie; Schulforschung; Eltern; Schule; Schulforschung; Schuljahr 04; Lehrer; Schüler; Inklusion; Ländlicher Raum; Stadt; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Behinderter; Vignette (Methode); Graz; Steiermark; Österreich
AbstractOver the last two decades, the implementation of inclusive schooling has increased significantly in European countries and worldwide. According to empirical evidence, one of the most important success factors in implementing inclusive schooling are the attitudes of the actors involved. Previous studies have shown that positive attitudes towards inclusive schooling are not only a condition for success regarding the implementation, but also an important outcome variable of inclusive education. The present study provides empirical insights into the attitudes towards students with learning disabilities and behavioral disorders. A study called ATIS-STEP (Attitudes Towards Inclusive Schooling - Students', TEachers' and Parents' Attitudes) was conducted in the school year 2016/17 in 48 inclusive classrooms in Austria. It is the first study to provide longitudinal data that examines the attitudes of the three different stakeholder groups: students, teachers and parents. Furthermore, the interdependency of the attitudes of the three groups, as well as the influence of previous contact experience on the attitudes are analyzed and discussed. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: