Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlsen, Jennifer K.; Rummel, Nikol; Aleven, Vincent
TitelInvestigating effects of embedding collaboration in an intelligent tutoring system for elementary school students.
QuelleAus: Looi, Chee-Kit (Hrsg.); Polman, Joseph (Hrsg.); Cress, Ulrike (Hrsg.); Reimann, Peter (Hrsg.): Transforming learning, empowering learners. The International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2016. 1. 12th International Conference of the Learning Sciences, June 20-24, 2016, Singapore, National Institute of Education, Nanyang Technological University, Singapore. Singapore: International Society of the Learning Sciences (2016) S. 338-345
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterGrundschule; Lernen; Tutorensystem; Kollaboration
AbstractIntelligent Tutoring Systems (ITSs) are beneficial for individual students learning in several domains, including mathematics where they have been used to support both secondary and elementary students. Collaborative learning may be beneficial to include in ITSs, particularly for conceptual knowledge. There is little work on collaborative ITSs, and it has mostly focused on older students. We aim to extend this work to elementary school students, by extending an ITS for fractions so it supports collaborative learning. We also build upon our previous work to further investigate the complementary strengths of collaborative and individual learning. In our study, 189 elementary school students worked with a conceptual or a procedural fractions ITS, and either individually or collaboratively. Students in both ITS conditions learned, but there were no differences in learning between individual and collaboration. However, the students working collaboratively spent less time on the tutor, indicating potential benefits of collaborative learning on efficiency in this setting. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: