Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDelaney, Judith M.; Devereux, Paul J.
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelIt's not just for boys! Understanding gender differences in STEM.
Gefälligkeitsübersetzung: Nicht nur für Jungs geeignet! Zum besseren Verständnis der Geschlechterunterschiede in MINT.
QuelleBonn (2019), 55 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper. 12176
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterSekundarstufe II; Schüler; Schulleistung; Fächerwahl; Informatik; Mathematik; Naturwissenschaften; Berufswahl; Studium; Studienwahl; Geschlechterverteilung; Geschlechtsspezifik; Technik; Abiturient; Männlicher Jugendlicher; Weibliche Jugendliche; Irland
Abstract"While education levels of women have increased dramatically relative to men, women are still greatly underrepresented in Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) college programmes. We use unique data on preference rankings for all secondary school students who apply for college in Ireland and detailed information on school subjects and grades to decompose the sources of the gender gap in STEM. We find that, of the 22 percentage points raw gap, about 13 percentage points is explained by differential subject choices and grades in secondary school. Subject choices are more important than grades - we estimate male comparative advantage in STEM (as measured by subject grades) explains about 3 percentage points of the gender gap. Additionally, differences in overall achievement between girls and boys have a negligible effect. Strikingly, there remains a gender gap of 9 percentage points even for persons who have identical preparation at the end of secondary schooling (in terms of both subjects studied and grades achieved); however, this gap is only 4 percentage points for STEM-ready students. We find that gender gaps are smaller among high-achieving students and for students who go to school in more affluent areas. There is no gender gap in science (the large gaps are in engineering and technology), and we also find a smaller gender gap when we include nursing degrees in STEM, showing that the definition of STEM used is an important determinant of the conclusions reached." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: