Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Jackyung; Kim, Namsook; Wu, Yin
TitelCollege readiness and engagement gaps between domestic and international students.
Re-envisioning educational diversity and equity for global campus.
QuelleIn: Higher education, 77 (2019) 3, S. 505-523Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-018-0284-8
SchlagwörterLehre; Studium; Student; Ausland; USA
AbstractThis study examines undergraduate students' college readiness and educational engagement gaps in a US public research university. The study reveals the heterogeneity of domestic (American) and international student groups. While typical international students may have disadvantages in college readiness and engagement, English speakers and American high schoolers among international students perform even better than domestic peers. In contrast, English learners and foreign high schoolers among domestic students, such as recent immigrants face the same challenges as typical international peers lacking adequate language and cultural preparation for college success. The study re-envisions educational diversity and equity for global campus where an integrated system of academic and sociocultural support enables transnational students to succeed. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: