Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOpie, Tina R.; u.a.
TitelBuilding gender inclusivity.
Disentangling the influence of classroom demography on classroom participation.
QuelleIn: Higher education, 77 (2019) 1, S. 37-58Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-018-0245-2
SchlagwörterGender Mainstreaming; Frau; Frauenanteil; Geschlechterforschung; Wissenschaft; Frauenstudien
AbstractDespite increased attention on women in business, concerns abound regarding the extent to which business schools are creating inclusive learning environments that support the leadership development of both male and female students. Using an organizational demography lens, we investigate the interactive effects of student gender, faculty gender, and classroom demography on class participation. We focus on class participation as it is essential to students' overall learning and development especially concerning leadership. Our findings demonstrate that student and faculty demography interacts with context in unexpected ways to affect participation. Specifically, when women students are in the minority and have a female professor, they receive higher participation grades, particularly as class size decreases. The findings from this study have important implications for business school faculty and administrators as they work to build more inclusive learning environments which support all students' development as leaders. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: