Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMyrold, Rebecca L.; Ullrich-French, Sarah
TitelExpectancy-value theory outcomes of a school-based bicycling programme.
Gefälligkeitsübersetzung: Erwartungswerttheoretische Ergebnisse eines schulbasierten Fahrradprogramms.
QuelleIn: International journal of sport and exercise psychology, 15 (2017) 2, S. 207-220
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1557-251X; 1612-197X
DOI10.1080/1612197X.2015.1079922
SchlagwörterAutonomie; Erfolgserlebnis; Freude; Motorische Leistungsfähigkeit; Persönlichkeitsentwicklung; Selbstbestimmung; Selbstständigkeit; Schule; Schulkind; Motivation; Bewegungssicherheit; Sport; Sportpsychologie; Training; Fahrrad; Rad fahren
AbstractObjective: Research on bicycle safety education (BSE) programmes has examined limited factors beyond bicycle safety knowledge. Additionally, evaluations of BSE have not been theoretically grounded. The purpose of this study was to apply expectancy-value theory to examine changes in perceptions of biking competence, bicycling enjoyment, and value of bicycling as broader outcomes of BSE beyond bicycle safety knowledge. Design: Pre-post programme survey. Setting: Fifth-grade students participating in a one-week BSE programme. Method: Participants (N = 130) completed assessments of programme outcomes (bicycle safety knowledge, perceived bicycling competence, enjoyment, and value) and predictors of outcomes (perceived support). Results: Knowledge of bicycle safety, perceived bicycling competence, bicycling enjoyment, and value of bicycling increased significantly (p ( .05). Perceptions of support for bicycling predicted increases in the perceptions of competence, enjoyment, and value of bicycling (p ( .05), but no study variables predicted increases in knowledge. Conclusion: The BSE programme not only increased general bicycle safety knowledge but also other key theoretical outcomes relevant to physical activity. Autonomy support predicted positive outcomes, highlighting a key factor to be incorporated in future education programmes. Perceived parental support predicted student perceptions of competence, enjoyment, and value of bicycling, highlighting the potential of also involving parents in school-based programmes to leverage their influential role in shaping motivational outcomes. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of sport and exercise psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: