Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWillbergh, Ilmi; Aasebø, Turid Skarre
Titel'Sociability before individuality'.
Lesson structure in lower secondary classrooms.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 51 (2019) 3, S. 293-305Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2018.1558458
SchlagwörterBildungstheorie; Unterrichtsprozess
AbstractThis paper contributes to the research field of classroom research by offering an empirical analysis of classroom instruction on the level of lesson structure. The research questions are: What are the typical combinations of instructional activities in the lessons of eight teachers in four Norwegian Secondary schools? And how can the content-treatment of these structures be explained considering relevant pedagogical traditions? The method of the study is qualitative non-participatory observation in four Norwegian Secondary schools, with a total dataset of 79 lessons. We found that the most typical combination of instructional activities in the data was the plenary conversation-seatwork-structure. When the content-treatment was analyzed, an 'expository-practice'-structure was revealed. This lesson structure is explained by the influence of progressive-constructivist pedagogical theories in Scandinavia, foremost Bildung-centred general didactics and Vygotsky-inspired socio-cultural theory. From the perspective of the hidden curriculum, we call this discourse 'sociability before individuality'.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: