Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMadany Mamlouk, Amir; Geick, Christina; Lämmermann, Katrin
TitelFrom zero to hero - new methods for motivating students.
QuelleAus: Jansen-Schulz, Bettina (Hrsg.); Tantau, Till (Hrsg.): Excellent teaching. Principles, structures and requirements. Bielefeld: W. Bertelsmann Verl. (2018) S. 99-110Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 4; Literaturangaben S. 109-110
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-7639-5991-4; 978-3-7639-5992-1
SchlagwörterMedieneinsatz; Förderung; Leistungsbeurteilung; Lernmotivation; Universität; Hochschulprüfung; Leistungsnachweis; Reform; Student; Studentin; Lübeck; Schleswig-Holstein
AbstractComputer games are a highly motivating activity that is pursued voluntarily by millions of people around the globe each day. Gamers sometimes play for a very long time and very intensely, collecting so-called experience points (XPs) by solving tasks of increasing difficulty. At the University of Lübeck, we established an 'XP-based' assessment system for lectures in STEM subjects (Science, Technology, Engineering, Mathematics): Instead of an exam, the students collect XPs, from which their final grades are derived. Past lectures indicated that a high potential for motivation is slumbering here: After merely changing the grading system, a very strong impact on the learning climate could already be observed. The students showed a lot more motivation for (advanced) exercises and at the same time reported stress relief. In this chapter, we describe how we implemented the XP-System in a course on bioinformatics and present what we learned from analysing the students' evaluation over the last four years. CONTENTS: 1 Introduction (99). - 2 Transformation of a Classical Lecture in a STEM Subject (100). - 3 Results: Evaluating the New Grading System (102). - 4 Discussion and Outlook (107). (zhb/text adopted).
Erfasst vonZentrum für HochschulBildung - Technische Universität Dortmund
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: