Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWiswede, Daniel
TitelImplementation of an audience response method in medical education.
QuelleAus: Jansen-Schulz, Bettina (Hrsg.); Tantau, Till (Hrsg.): Excellent teaching. Principles, structures and requirements. Bielefeld: W. Bertelsmann Verl. (2018) S. 209-224Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangabe S. 221-223
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-7639-5991-4; 978-3-7639-5992-1
SchlagwörterLehr-Lern-Prozess; Medizin; Universität; Hochschulunterricht; E-Learning; Einsatz; Integration; Interaktivität; Publikum; Lübeck; Schleswig-Holstein
AbstractAudience response systems (clickers) that enable students to respond to questions addressed by teachers via handheld polling devices are among the most visible digital changes in university teaching. While students are often positive about clicker introduction, teachers should ask themselves what makes teaching better and what do they want to achieve in their lessons prior to introducing fancy new devices. This chapter gives an overview of some aspects that should be considered when introducing clickers. It ends with a section on the author's practical experiences gained in the last years of using clickers as part of a teaching concept for medical students. CONTENTS: 1 Introduction (210). - 2 Clickers - Expensive Toys or Useful Teaching Devices? (210). - 2.1 Good Reasons for Avoiding Clickers in Classes (211). - 2.2 Good Reasons to Integrate Clickers in Classes: Scientific Evidence (211). - 2.3 Integrating Clickers into a Teaching and Learning Concept (215). - 2.4 Technical and Pedagogical Requirements for Using Clickers (216). - 3 Personal Experience: Clicker Use in Medical Education (217). - 3.1 Clickers to Repeat a Topic (217). - 3.2 Clickers to Spot Misconceptions and Knowledge Gaps (217). - 3.3 Clickers Integrated in Peer Instruction (218). - 3.4 Clickers to Check Knowledge Gain in Lectures (219). - 3.5 Clickers to Prepare for the Next Lesson (219)., - 3.6 Clicker Questions Provided by Students (220). - 3.7 Clickers for Evaluation (220). - 4 Final Remarks (221). (zhb/text adopted).
Erfasst vonZentrum für HochschulBildung - Technische Universität Dortmund
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: