Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Godau, Marc |
---|---|
Titel | Kollaboration und Kooperation beim Klassenmusizieren mit Populärer Musik. Musikmachen in der Schule im Spannungsfeld von Lernen mit der Gruppe und für die Gruppe. Paralleltitel: Collaboration and cooperation in making popular music in school. The balance between learning with the group and for the group in the music classroom. |
Quelle | Aus: Clausen, Bernd (Hrsg.); Dreßler, Susanne (Hrsg.): Soziale Aspekte des Musiklernens. Münster; New York: Waxmann (2018) S. 131-144
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Reihe | Musikpädagogische Forschung. 39 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-8309-3872-9; 978-3-8309-8872-4 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-207293 |
Schlagwörter | Qualitative Forschung; Lernpsychologie; Kooperatives Lernen; Lernen; Klassenmusizieren; Musik; Musikpädagogik; Musikunterricht; Popmusik; Konstruktivismus; Kollaboration; Kooperation; Studie; Gruppe (Soz) |
Abstract | Within recent years, research on music learning in groups has increased. But the distinction between collaboration and cooperation is mostly unclear. This article aims to distinguish both concepts by presenting a study on popular music learning in groups (Godau, 2017) based on elements of the learning approach in Musical Futures (Green, 2008). As a result, the two concepts are seen as complementary. They form the poles of a continuum of collective learning: Collaboration characterizes the collective action toward the common goal. By contrast, cooperation occurs when group members act separately toward achieving the common goal. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | Professur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger |
Update | 2019/3 |