Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTao, Hongyin
TitelTeaching Students to be Discourse Pragmatists: Practices in an L2 Chinese Linguistic Class.
QuelleIn: Chinesischunterricht, (2015) 30, S. 30-51Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Abbildungen 3
Spracheenglisch; chinesische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0933-8381
SchlagwörterMethodik; Authentisches Lehrmaterial; Pragmalinguistik; Ellipse
AbstractChinese L2 learners can not only learn Chinese language in the classroom, but also Chinese linguistics, which is about scientific knowledge, tools, and discovery processes pertaining to the chinese language. In this paper, the author outlines one area of Chinese linguistics - discourse pragmatics - and some of the most important factors relating to it that need to be incorporated into classroom teaching and describes some practices employed within an L2 Chinese linguistics class. The author shows that various types of authentic materials (movie clips, new media, traditional stories, spontaneous conversations, and so forth) can be used for this purpose, in a student-centered way. Some of the properties discussed involve discourse genres, ellipses and topic chaining, interpersonal meaning negotiation using utterance-final particles, and the varied choice of terms of address for social interaction. The author concludes that L2 linguistic practices of this nature can be highly relevant when learning Chinese L2 language. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chinesischunterricht" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: