Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchreiber-Barsch, Silke
TitelWho counts? Disruptions to adult education's idyll and its topography of lifelong learning: Interlinking Rancière's political philosophy with adult education.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 9 (2018) 2, S. 179-192Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:16142
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-161420
SchlagwörterQualitative Forschung; Inklusion; Demokratie; Illegaler Aufenthalt; Politische Bildung; Politische Philosophie; Zivilgesellschaft; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Behinderung; Migrant; Deutschland; Frankreich
AbstractThe question: 'who counts?' is raised in this paper at modern democratic society's fabric, and, more specifically, at the arena of adult education and its counting procedure regarding its clientele, bringing the issue of dis/ability to the fore. For, thus, interlinking citizenship, adult education, and dis/ability, the paper explores the work on disagreement and dissensus by the French political philosopher Jacques Rancière as a theoretical framework. References to qualitative empirical research, elaborating on citoyen sanspapiers (= people without legal papers) in France and on planning and managing activities towards inclusive learning settings by adult education practitioners in Germany, serve to illuminate the theoretical underpinnings' strengths and limitations. It shall lead not only to a fruitful encounter between interdisciplinary theoretical approaches, but also to push the claim that deliberation and civic learning ultimately depends on expressing voice and being listened to, not least by adult education academia, profession and practitioners. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: