Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFelez-Nobrega, Mireia; Hillman, Charles H.; Dowd, Kieran P.; Cirera, Eva; Puig-Ribera, Anna
TitelActivPAL(TM) determined sedentary behaviour, physical activity and academic achievement in college students.
Gefälligkeitsübersetzung: ActivPAL(TM) bestimmt die sitzend verbrachte Zeit, körperliche Aktivität und den akademischen Erfolg bei Collegestudenten.
QuelleIn: Journal of sports sciences, 36 (2018) 20, S. 2311-2316
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-0414; 1466-447X
DOI10.1080/02640414.2018.1451212
SchlagwörterForschung; Vergleichsuntersuchung; Beeinflussung; Intelligenz (Psy); Kognition; Kognitive Leistung; Gesundheit; Gesundheitserziehung; Gesundheitsförderung; Gesundheitspolitik; Sitzen; Bewegungsverhalten; Fitness; Gesundheitssport; Sport; Sozialwissenschaften; Sportwissenschaft; Analyse; Leistung
AbstractThe aim of this study was to examine relationships between activPAL(TM)-determined sedentary behavior (SB) and physical activity (PA) with academic achievement. A total of 120 undergraduates (N = 57 female; 20.6 ± 2.3 years) participated in the study. Academic achievement was measured as the grade point average obtained from all completed courses. Participants wore on the right tight an activPAL(TM) for 7 days to determine total sedentary time, total number of sedentary breaks, sedentary bouts, standing time, light and moderate-to-vigorous physical activity (MVPA). Separate multiple linear regression models were performed to examine associations between SB variables and academic achievement. Light PA, MVPA, total sedentary time, total standing time, or total number of sedentary breaks were not related to academic achievement. Independently of PA, the amount of time spent in sedentary bouts of 10-20min during weekdays was positively related to academic achievement. Given that college students spend the majority of their workday in environments that encourage prolonged sitting, these data suggest that interruptions in prolonged periods of sitting time every 10-20min via short breaks may optimize cognitive operations associated with academic performance.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: