Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllison, Pete; Martindale, Russell; Stott, Tim; Gray, Shirley; Nash, Christine; Fraser, Kotryna; Wang, John
TitelThe value of participating in British exploring society expeditions.
A three year multi-cohort study.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Wert der Teilnahme an Expeditionen der British Exploring Society: eine dreijährige Multi-Kohortenstudie.
QuelleIn: Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica, 54 (2018) 1, S. 5-15
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0323-0511; 1212-1428; 2336-6052
DOI10.14712/23366052.2018.1
SchlagwörterFührungsstil; Längsschnittuntersuchung; Sozialer Wert; Entwicklungsförderung; Erlebnis; Persönlichkeitsentwicklung; Wille; Soziale Entwicklung; Abenteuer; Motivation; Erlebnispädagogik; Natur; Jugendarbeit; Expedition; Gruppe (Soz); Jugendlicher; Großbritannien
AbstractA primary aim of many expeditions is to facilitate personal development of young people and while there is much anecdotal evidence to support this aim, there is limited empirical work of varied quality that explores the specific nature of such benefits. This research examined nine summer BES expeditions (Norway, Namibia, & Amazon in 2012; Finnmark, Ladakh, & Namibia in 2013 and 2014) involving 58 young people (aged between 15 and 22) who completed three on-line questionnaires to collect qualitative (open ended questions) and quantitative (Likert scale) data. Measurement of four psychological attributes associated with effective character development were used: mental toughness, coping skills, GRIT and leadership skills. Surveys were completed at three stages; 1) pre-expedition, 2) immediately post expedition and 3) three months post expedition. Results indicated that the expeditions impacted positively on the psychological attributes of young people, with lasting short terms effects (three months after expedition). For the 58 participants, there were statistically significant improvements and small positive effect sizes in mental toughness (P = 0.006; partial eta squared = 0.167), leadership skills (P = 0.004; partial eta squared = 0.18), and GRIT (P = 0.001; partial eta squared = 0.218). There was no significant difference (P ) 0.05) or effect size for the application of coping strategies. Qualitative data provided insights into how the learning took place and individual perspectives on the overall value of the expedition in relation to narrative understanding. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: