Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPetrie, Kirsten; Clarkin-Phillips, Jeanette
Titel'Physical education' in early childhood education.
Implications for primary school curricula.
Gefälligkeitsübersetzung: Sportunterricht in der frühkindlichen Bildung. Auswirkungen auf die Lehrpläne der Grundschulen.
QuelleIn: European physical education review, 24 (2018) 4, S. 503-519Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X16684642
SchlagwörterBildung; Kindheit; Körperliche Entwicklung; Bildung; Curriculum; Grundschule; Lehrplan; Neuseeland; Physiologie; Sportphysiologie; Körperliche Entwicklung; Wissensvermittlung; Grundschule; Wissensvermittlung; Curriculum; Lehrplan; Körper (Biol); Grundschulsport; Sportphysiologie; Physiologie; Grundschulalter; Neuseeland
AbstractChildren's physical education in early childhood settings has always been underpinned by an emphasis on play. This is viewed as foundational for child development (movement education, cognitive growth, socialising functions, emotional development). However, where priorities about childhood obesity prevail, increased 'prevention' efforts have become targeted at primary and pre-school-aged children. It could be argued that early childhood education has become another site for the 'civilising' of children's bodies. Drawing on data from a questionnaire completed by 65 early childhood education centres in Aotearoa New Zealand, we examine the play and physical education 'curriculum' and what this may mean for pre-school children's views of physical activity and health. In light of the evidence that suggests pre-school physical education programmes reinforce achievement of a certain restrictive and narrow model of physical health and activity, we explore the implications for primary school physical education. In doing so we consider how teachers of physical education in primary schools may need to reconsider the curriculum to support young children to regain enthusiasm for pleasurable movement forms that are not centred on narrowly perceived notions of the healthy or sporting body. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: