Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelThe resilience of students with an immigrant background.
Factors that shape well-being.
QuelleParis: OECD (2018), 293 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD reviews of migrant education
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-20090-6; 978-92-64-29209-3
DOI10.1787/9789264292093-en
SchlagwörterBildung; Erziehung; Integrative Pädagogik; Pädagogik; Bildungserfolg; Bildungsbeteiligung; Resilienz; Soziale Benachteiligung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Förderung; Kind; Schulsystem; Lehrer; Schüler; Ausländerpädagogik; Sprachbarriere; Integrationspolitik; Migration; Migrationshintergrund; Sozioökonomische Lage; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Empfehlung; Integration; Ausländer; Migrant; Herkunftsland; OECD-Staaten
AbstractEducation is of great social and economic benefit in helping migrants integrate into their new country, but young people from a migrant background face many barriers and disadvantage. This report examines the risk and protective factors that can undermine or promote the resilience of immigrant students, and how school and government policies can assist. It draws on data from the OECD Programme for International Student Assessment (PISA) and the European Social Survey to compare individual, family, and local factors and characteristics and compare immigrants from different backgrounds and in different host nations. Chapters include: The resilience of students with an immigrant background; Adversity and adjustment: the resilience of students with an immigrant background; Individual characteristics and the resilience of students with an immigrant background; Language barriers and the resilience of students with an immigrant background; Resilience and the socio-economic status of students with an immigrant background; How schools and education policy support or undermine student resilience; What students with an immigrant background expect in their future; and Policies and practices to support the resilience of students with an immigrant background.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: