Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarona, Eduardo; Carrio, Elena
TitelThe Need of Education in Respect for Animals (ERA) as a Subject of the Social Education Degree at the University: An Overview Focused on Spain.
QuelleIn: Journal of social science education, (2016) 3, S. 40-46Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/UNIBI/jsse-v15-i3-1304
SchlagwörterKritische Pädagogik; Schule; Curriculum; Tierschutz; Ethische Erziehung; Hochschulbindung; Hochschuldidaktik; Sozialpädagogik; Spanien
AbstractPurpose: This article highlights serious educational gaps related with the respect for animals. We propose to include a new independent subject, named Education in Respect for Animals (ERA), within the curriculum of the Social Education Degree at the university level. Method: This study is based on previous educative experiences and a review of various innovative initiatives. This article is a part of critical pedagogy, aiming to contribute to the social education curriculum. It incorporates the need for a post-humanist education in the way that Haraway named 'posthumanist landscapes', i.e., an inclusive education for this more-than-human world (Taylor, 2013). Findings: The first part of this article reviews the theories of authors who have contributed to this area. Nonetheless the direction of this article is not to be framed in moral philosophy but a curriculum theory. Next we will contextualize and analyse the case of ERA in the Spanish educational system, concluding with proposals applied to social nets, university communities and open to educators and especially feedback from social education (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: