Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarlana, Michela; La Ferrara, Eliana; Pinotti, Paolo
InstitutionCentre for Research and Analysis of Migration (London)
TitelGoals and gaps: Educational careers of immigrant children.
Gefälligkeitsübersetzung: Ziele und Defizite: Bildungsverläufe der Kinder von Einwanderern.
QuelleLondon (2018), 59 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCReAM discussion paper. 2018,12
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildungschance; Bildungsmotivation; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Bildungsberatung; Schullaufbahn; Beratung; Sekundarbereich; Schullaufbahnentscheidung; Schüler; Abitur; Mentoring; Inländer; Migrationshintergrund; Berufsausbildung; Studienberechtigung; Ausländer; Italien
Abstract"We study the educational choices of children of immigrants in a tracked school system. We first show that immigrants in Italy enroll disproportionately into vocational high schools, as opposed to technical and academically-oriented high schools, compared to natives of similar ability. The gap is greater for male students and it mirrors an analogous differential in grade retention. We then estimate the impact of a large-scale, randomized intervention providing tutoring and career counseling to high-ability immigrant students. Male treated students increase their probability of enrolling into the high track to the same level of natives, also closing the gap in terms of grade retention. There are no significant effects on immigrant girls, who exhibit similar choices and performance as native ones in absence of the intervention. Increasesin academic motivation and changes in teachers' recommendation regarding high school choice explain as izable portion of the effect, while the effect of increases in cognitive skills is negligible. Finally, we find positive spillovers on immigrant class mates of treated students, while there is no effect on native class mates." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: