Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenMathies, Charles F.; Weimer, Leasa
TitelA changing narrative for international students?
The potential influence of Brexit and Trump.
QuelleAus: Proctor, Douglas (Hrsg.); Rumbley, Laura E. (Hrsg.): The Future Agenda for Internationalization in Higher Education. Next Generation Insights into Research, Policy, and Practice. London [u.a.]: Routledge (2018) S. 144-152    Verfügbarkeit 
ReiheInternationalization in Higher Education
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-138-28979-6
SchlagwörterAuslandsbeziehungen; Internationalität; Ausland; Großbritannien; USA
AbstractFrom a national perspective, the motivation and rationale for the recruitment and retention of international students is often framed in economic terms. The recent rise of populism challenges this dominant discourse. The U.K. and U.S. cases suggest that populism will have a negative impact on international student numbers as economic realities are in conflict with politics. One likely outcome could be that international students become part of a 'protected' class. However, not all international students will be shielded, and the neo-racism theoretical framework sheds light on those likely to be protected and those who will not. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)