Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBenitt, Nora; Kurtz, Jürgen
TitelGender representation in selected EFL textbooks - a diachronic perspective.
QuelleAus: Elsner, Daniela (Hrsg.); Lohe, Viviane (Hrsg.): Gender and language learning. Research and practice. 1. Auflage. Tübingen: Narr Francke Attempto (2016) S. 169-188Verfügbarkeit 
ReiheNarr Studienbücher
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8233-6988-2
SchlagwörterGeschlechterrolle; Didaktik; Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Deutschland; Englischsprachige Staaten
AbstractIn the following text, we discuss a range of issues related to the representation of gender in English as a Foreign Language (EFL) textbooks. As a starting point, we offer an overview of current research trends dealing with gender in the field of language teaching and learning, focusing in particular on studies examining gender representation in English language instructional materials. We then report on a qualitative mini-study conducted by us to investigate representations of gender in a small selection of EFL textbooks published in Germany since 1957. Finally, we refer to a brief but valuable Canadian gender-bias evaluation instrument which we think is of interest for further discussion, both in research and in practice.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: