Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSereznikova, R. K.; Streker, N. J.; Krasnoscecenko, I. P.; Kolesov, V. I.
TitelTrisubektnaja didaktika v professional'no-pedagogiceskoj podgotovke bakalavra fiziceskoj kul'tury na osnove antropologiceskogo podchoda.
Paralleltitel: Triple-actor didactics in physical education bachelor training process in context of anthropological approach.
Gefälligkeitsübersetzung: Drei-Subjekt-Didaktik in der berufspädagogischen Ausbildung des Bachelors für Körperkultur auf der Basis des anthropologischen Ansatzes.
QuelleIn: Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury, (2018) 10, S. 92-94Verfügbarkeit 
Spracherussisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-3601
SchlagwörterBildungstheorie; Pädagogische Anthropologie; Bildungsauftrag; Bildungsinhalt; Methodologie; Anthropologie; Interaktion; Didaktik; Lehrsystem; Fachdidaktik; Körperkultur; Sportpädagogik; Sportunterricht; Ausbildung; Berufsausbildung; Ausbildungsziel; Hochschullehrer; Student
AbstractThe study analyses the triple-actor didactics model in the context of the educational anthropology driven consistent world outlook (values and priorities) and theoretical/ practical (instrumental) fundamentals for the academic progress facilitating educational provisions and environment. Any student's activity may be described as the constant settlement of contradictions between the individual integral live system (personality) and objective conditions of the educational environment. The study provides theoretical grounds for the new physical education bachelor training system with totally different approaches to the educational process design in the educator-student-environment formats. The triple-actor education format shall be implemented via the interactive educator-student communication within the educational framework. The educational process scenario under the academic curriculum in the context of the triple-actor didactics shall be based on the hyper-medial presentations of the study materials with the relevant efficient visual and auditory toolkits; and with the optional and customizable textual structure management models to facilitate the learning process. Such an educational environment shall provide the following: communication tools for interaction with the general human culture database to secure data storage, management, presentation, transmission, processing and complementing in a most efficient manner; self-reliant studies assisted by the database; and high-intensity productive vertical and horizontal interactions of the educational process actors. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: